Sunday, January 21, 2007

salam kenalan.............

Firman Allah S.W.T yang bermaksud:"Wahai manusia! Sembahlah kepada Tuhan yang menciptakan kamu dan umat sebelum kamu moga-moga kamu dikalangan orang-orang yang bertakwa".


Assalamualaikum w.b.t buat sahabat seperjuangan ku sekalian.Alhamdulillah ku panjatkan kesyukuran kehadirat Zat yang Maha Suci sehingga saat dan ketika ini ku diredhai olehNya mengecapi kurnian iman dan islam serta buat selama-lamanya ku harapkan agar Allah S.W.T sentiasa menganugerahkanku keihsanan dalam melaksanakan segala tuntutanNya terhadapku.Selawat dan salam jua ku tuturkan ke atas Nabi junjungan kita Muhammad S.A.W sebagai tanda ingatanku yang kekal abadi hingga ke penghujung usiaku.Dialah Muhammad contoh terbaik buat umatnya serta memberi rahmat keseluruh alam.

Sekali lagi ku panjatkan kesyukuran,dengan keizinan Allah S.W.T untuk aku bersama-sama sahabat-sahabatku yang mulia di medan penulisan ini secara tidak langsung dapat mengaplikasikan penggunaan Teknologi Maklumat (IT) dengan sebaik mungkin sebagai jaringan ilmu dan pengetahuan yang dapat dikongsi bersama-sama dengan sahabat-sahabatku sekalian .

Menyedari hakikat bahawa golongan azhari dan azhariah diabad ini bukan sahaja perlu menguasai dalam bidang ilmu agama sahaja malahan perlu bersaing dalam memastikan mereka ini mampu menguasai beberapa ilmu lain sebagai nilai tambah terhadap keperluan masyarakat kini.Di atas kesedaran itulah saya juga mengambil inisiatif sebagi anjakan paradigma buat diri saya dengan menceburkan diri dalam bidang penulisan dan tenologi maklumat ini.

Ucapan terima kasih yang tidak terhingga kutujukan kepada Ustaz Zaki B. M. Noor yang banyak membantu saya dalam membina blog ini.Tidak dilupakan juga kepada ahlul baiti "Tanjung Puteri" yang turut memberikan pandangan dan kata-kata semangat kepada saya,moga-moga saya senantiasa istiqamah dalam memastikan adanya mutu peningkatan pada blog saya dari masa ke semasa.Memandangkan Saya merupakan orang yang baru muncul di medan penulisan IT ini tentulah di sana terdapat berbagai macam kelemahan yang wujud secara tidak sengaja, disedari oleh sahabat-sahabat sekalain.Oleh itu tiada masalah bagi saya untuk menerima segala teguran dan pandangan yang membina daripada sahabat-sahabatku sekalian demi memastikan di sana wujudnya peningkatan dari pelbagai sudut khususnya dalam teknik penulisan yang terbaik.

Ku akhiri mukadimah di medan ini dengan salam kenalan buat semua................al-zinki.

No comments: