Monday, September 28, 2009

Terang Lagi Bersuluh : ISMA-Mesir Sekutu Nadi UMNO

Yang ni mesti baca!!!
Sahabat2 boleh klik stiap perkataan yang berwarna merah, sangat penting untuk dibaca, bagi ana itulah info yang menarik, ana terpaksa buat system klik agar kalam ana di ruangan ana tidak panjang dan membosankan sahabat2 sekalian untuk baca, jadi klik jangan tak klik, kerana semua maklumat ada pada “klik warna merah”.

Perhatian
Apa yang ana perkatakan adalah atas nama peribadi dan bukan atas mana2 nama persatuan, dan jangan sesekali melabelkan suara ana dengan pergerakan Mahasiswa yang menjaga kebajikan Mahasiswa Malaysia di Mesir ni. Ana sekadar mendedahkan apa yang berlaku, untuk dikongsi bersama, ternyata ia untuk kepentingan semua dan bukan untuk kepentingan peribadi, ana tidak takut dengan hujah yang bakal mereka lemparkan kepada ana hasil pendedahan dan artikel ini. Tapi inilah mereka yang sebenarnya….

Sebelum memulakan kisah yang menarik ini, ana ingin mengucapkan selamat datang ke bumi barakah (MESIR) kepada adik2 & teman2 yang baru datang pada 24 september 2009 baru2 ini bersamaan 5 syawal 1430 yang jatuh pada hari khamis sekitar jam 5.00 petang. Pelajar2 baru yang datang ini adalah pelajar2 Yayasan Terengganu dari pengajian Islam dan Perubatan dan daripada latar belakang sekolah yang pelbagai. Semuanya berjumlah 38 orang(lelaki & perempuan).

Sebelum & di Airport
Ternyata ana dan sahabat2 di pihak KPT sangat gembira untuk menyambut kehadiran pelajar2 baru, tidak sabar rasanya untuk bertemu & beramah mesra dengan mereka. Itu sudah menjadi kebiasaan kami menyambut pelajar2 baru, dan bukan perkara baru di bumi mesir ni. Ternyata kami diberi amaran oleh En. Kamal: “kalau saya jumpa awak dan kawan2 awak di airport, jaga awak semua.

Kita nak kata kepada En. Kamal, kenapa perlu halang kita daripada menjemput pelajar2 baru, kita bukan nak buat apapun, cuma sekadar menyambut mereka sahaja, kenapa tidak mahu memberi peluang kepada kita berbaik-baik dengan pelajar2 baru seolah-olah mahu menjauhkan kita daripada mereka, memangnya kita ni menyebarkan dakyah2 yang sesat ke? Setahu ana, yang mendedahkan dakyah2 sesat tu persatuan yang satu lagi dan bukannya PMRAM.

Apa yang peliknya sahabat2 sekalian, kenapa pegawai Terengganu tergamak mengabaikan pelajar2 Terengganu dan mengutamakan UMNO dan ISMA, siapa mereka, sedangkan persatuan tunggal dalam Terengganu hanyalah (KPT) sahaja. Kenapa perlu mereka, tambahan pula, mereka yang dari Nadi UMNO dan ISMA tu bukan dari negeri Terengganu, tapi negeri2 luar seperti Selangor, Melaka, Pahang dan lain2, apa kaitan mereka dengan pelajar2 baru Terengganu, sedikit pun tidak ada kaitan, jadi kenapa nak sibuk2 sangat, boleh jadi adik2 menyampah tengok mereka.

Tiba di airport
Sesampainya ana dan sahabat2 di airport, ternyata begitu ramai tentera bersekutu seperti ISMA dan UMNO, yang ana hairannya pegawai Terengganu dan Yayasan seolah-olah menganggap keberadaan kami di situ tidak wujud. Kenapalah kalian jadi sedemikian, padahal kami sudi untuk berkhidmat untuk pegawai demi adik2 baru, tak perlu kutip pengemis2 di jalanan. Kalau pengemis, kena bayar, tapi kami sanggup jadi hamba, bekerja tanpa upah sedikitpun, hanya pengorbanan tenaga dan ihsan kepada adik2. Ternyata niat ikhlas kami dipersiakan oleh pegawai yang cerdik tapi tak cerdik.

Buat pengetahuan sahabat2 sekalian, punyalah teruk pakatan2 pegawai ni, termasuklah ISMA dan UMNO, mereka merahsiakan perjalanan adik2 baru, kononnya nak sembunyikan mereka daripada kita, ternyata Allah menggagalkan perancangan jahat mereka, akhirnya kita dapat tahu juga. Di airport, group2 ISMA atau UMNO ni mengibarkan bendera Terengganu, tak malu langsung, padahal mereka bukan dari negeri Terengganu, semua dari negeri2 luar, tak patut langsung pegawai Terengganu (UMNO) ni, dah tahu orang tak suka dekat dia, nak paksa2 orang suka dia, mana boleh. Bertaubatlah, ana bukan tak suka dia tapi perbuatan dia.

Kawan2 nak tahu, pegawai Terengganu tu bekas ADUN SURA kawasan Dungun, tapi tidak terpilih untuk terus bertanding sebab mempunyai rekod yang buruk di kawasannya, terus-terang ana katakan, bahawa mereka semua adalah jahat, merekalah penculik, merekalah penyamun, dan merekalah penyangak, ana secara peribadi tidak sesekali meredhai perbuatan khianat dan jahat mereka termasuk ISMA dan Nadi UMNO, tak kiralah En. Mustaqim ISMA ke, Faizal Nadi UMNO ke, En. Majdi bebas ke, En. Kamal pegawai ke….

Apa yang pasti ana tidak sesekali meredhai kalian memperlakukan adik2 sedemikian, termasuk usaha untuk menjauhkan adik2 selama seminggu ni, kononnya nak jaga kebajikan adik2 baru, ternyata manis di mulut jahat di hati, kata orang PMRAM munafiq namun merekalah yang sebenarnya munafiq, kata perjuangan kita bukan Islam, ternyata perjuangan mereka yang sebenarnya bukan Islam, kerana cuba untuk memecahbelahkan Mahasiswa di sini.

Di airport, ternyata group mereka ramailah juga termasuk pegawai2, masing2 saling memandang antara ana, sahabat2 dan group lawan(Pegawai2, ISMA & UMNO), sambil menunggu urusan adik2 baru di dalam selesai di dalam, namun ana berusaha untuk menampakkan bayang2 ana kepada adik2 yang baru datang, bila dilambai masing2 menyahut, Alhamdulillah, dalam setengah jam lagi nak masuk waktu maghrib akhirnya adik2 baru keluar, dan ternyata ana orang yang pertama sempat menyapa, bersalam dan mengucapkan sesuatu kepada adik2 yang baru datang, maklumlah semua adik2 baru yang datang dari SMAASZA dan IQT mengenali ana, sekali lagi Alhamdulillah, namun ternyata keluar ayat yang sayu dari adik2 baru, dahagalah ust Ubai, tak ada air ke, ternyata kebajikan yang dijanjikan oleh pegawai dan konco2nya sudah terabai saat permulaan lagi.

Adik2 kemudiannya dibawa menaiki bas yang telah disediakan oleh pegawai Terengganu En. Kamal. Pihak kami(KPT) langsung tidak dibenarkan untuk bersama adik2 sampai untuk naik bas bersama merekapun kami tidak dibenarkan, namun takdir telah menentukan perancangan orang2 di pihak yang benar itu terpelihara, senior dikalangan akhowat kita berjaya menyelinap masuk ke dalam bas tersebut tanpa pengetahuan mereka, ternyata kami terpaksa menggunakan cara tersebut untuk mengetahui pergerakan adik2 dan memastikan agenda2 tersembunyi pihak yayasan di bawah penyelenggaraan En. Kamal.

Perhatian!!!

Ana sangat berharap agar pihak2 yang prihatin terhadap isu ini dapat menyebarkannya kepada orang ramai dan pihak yang berkenaan agar sebarang tindakan dapat diambil demi menjamin tugas seorang pegawai berjalan dengan amanah, tiada apa yang ana rahsiakan, ana cuba korek sedaya mungkin daripada adik2 baru dan pihak yang terlibat, dan ana akan dedahkan, dalam masa yang terdekat, mungkin esok hari, ana akan posting pulang artikel berkenaan hari yang kedua, ketiga sehinggalah kepada perjalanan yang seterusnya iaitu hari kelmarin ke (Sinai) dan (Alex).Ana terpaksa membuat laporan secara bersiri kerana tidak mempunyai masa yang cukup untuk menaip artikel semasa adik2 baru ada di sisi, kerana berkorban untuk merisik perjalanan adik2 dan menjaga kebajikan mereka secara senyap.

SUMBER:http://syeikhubaidillah.blogspot.com/

Ermmmm itu kita tak cerite lagi antara kebiadaban ISMA-Mesir yang lain.

6 comments:

Mohammad Hidir Baharudin said...

Kenapa jijik sangat dengan UMNO..
Adapun DAP tidaklah pula jijiknya..
"Sesungguhnya wali-wali kamu adalah Allah dan RasulNya, orang-orang yang beriman yang menunaikan solat dan zakat dan mereka rukuk"

Mohammad Hidir Baharudin said...

Ayat-ayat yang digunakan oleh penulis apabila berkomentar akan hal isma-umno seolah-olah ayat-ayat yang orang yang tidak pernah belajar agama. nafsu menaiki pundak!. "be a mature guy and show your mature thinking". saya bukanlah penyokong umno tetapi saya tidak melihat umno sebagai musuh islam. andai begini tulisan-tulisan bakal ustaz, rosak agama di masa akan datang.

madtapah said...

adakan ini dikatakan " sentuhan iman " ??

nadeiya said...

saya seorang pelajar perubatan,
amat terkilan seorang ustaz yang belajar agama menulis artikel ini yang tidak matang, dan saya fikir anda sebagai orang yang jauh lebih faham tentang ukhwah islamiyah seharusnya lebih tahu jalan sebenar untuk settlekn masalah, bukan lagi merosakkan hubungan sesama Islam.
mahu juangkan Islam dengan PAS, seharusnya anda tunjuklah qudwah yang baik, paling3 sebagai orang agama kepada pelajar perubatan seperti saya.
fikirlah secara matang.fikir jauh lagi ke hadapan utk ummah.benda kecik2 pun nak besar2kn,nak laga2kan.
macam mana la umat Islam nak bersatu?

Ahmad Syihabuddin said...

Kenapa jijik sangat dengan UMNO..
Adapun DAP tidaklah pula jijiknya..


ia bukan pasal UMNO dan DAP punca jijik... tetapi perlakuan UMNO yg banyak menghina Islam, jijik... DAP tidak menghina cuma mempersoal kerana mereka selama ini nampak apa yg UMNO buat itu dan anggap ia Islam, namun DAP belajr Islam yg sebenar melalui PAS, mereka makin memahami ISLAM,,, gli bukan kerana nama, tetapi perlakuan... anda juga berkata-kata mengikut nafsu... jangan kata orang sahaja...

Ahmad Syihabuddin said...

dia dah kata, ini personal... anda tidak melihat UMNO sebagai msuh Islam? saya pun tak anggap ahli UMNO sebagai musuh Islam, namun saya menganggap musuh Islam bagi sesiapa yg menghina Islam walaupun dia tahu kebenaran Islam.. siapa itu? pemimpin UMNO... jd UMNO adalah musuh Islam... tetapi bukan semua ahlinya