Saturday, November 29, 2008

Sertai Kempen Simpati dan Sehati umat Islam Gaza

Komuniti Mini Pavillion "From Palestine With Love" (MAP) sebuah unit di bawah Lajnah Kebajikan & Kemanusiaan PMRAM sedang menganjurkan Kempen Simpati Dan Sehati Terhadap Gaza. Menurut pengarah MAP, Ustaz Abd Muin Abdul Manan berkata, kempen tersebut adalah bertujuan memberikan kesedaran kepada Ahli PMRAM khususnya mengenai penderitaan saudara seIslam kita di Gaza yang terancam akibat sekatan Israel tehadap mereka.

Menurut beliau, sehingga kini seramai 256 orang telah menjadi mangsa korban akibat kekurangan bekalan air,elektrik yang diputuskan ke seluruh semenanjung itu.

Komuniti MAP meminta kepada semua ahli PMRAM agar dapat memadamkan lampu rumah hanya selama 5 minit pada hari Selasa ini 2 Disember tepat jam 8.00 malam. Hal ini bertujuan bagi sama-sama kita merasai penderitaan yang dirasai oleh saudara seIslam kita di semenanjung tersebut. Kita hanya bergelap selama lima minit sahaja berbanding mereka yang telah lama mengalami penderitaan ini. Oleh itu Komuniti MAP mengharapkan agar ahli PMRAM dapat menjayakan kempen ini. -Dipetik daripada laman web PMRAM. Sahabat-sahabat bolehlah melayari laman ini- http://minipavilion.blogspot.com/

Sebagai respon positif daripada kempen yang hendak dijayakan oleh Komuniti MAP ini, saya secara peribadi mencadangkan dikesempatan kita dalam menjayakan program pada malam itu nanti, agar kita berkumpul bersama sebentar untuk mendengar sedikit pengisian tentang situasi sebenar yang berlaku terhadap saudara seIslam kita di Semenanjung Gaza selama 5 minit kepada sahabat-sahabat kita. Atau kita sama-sama bertafakur bersama-sebentar mengenangkan nasib saudara seIslam kita di sana.

No comments: